http://ads.harakahdaily.net/ads/ads_banner/advert_top/banner-habatus-sauda.gif

26.10.09

Topi keledar GIVI Roma pelbagai saiz lebih selamat




KUALA LUMPUR - Hanya terdapat dua saiz topi keledar yang dijual di pasaran tempatan dan menurut kajian bahawa 60 peratus punca kematian penunggang dan pembonceng motosikal di negara ini disebabkan oleh kecederaan pada bahagian kepala.

Ini bermakna saiz topi keledar perlu disesuaikan dengan struktur kepala pengguna motosikal.

Menyedari hakikat tersebut, GIVI Asia Sdn. Bhd. (GIVI Asia) telah memperkenalkan topi keledar baru yang dikenali sebagai GIVI Roma sebagai usaha mengurangkan statistik kemalangan dan kematian di kalangan penunggang dan pembonceng motosikal di negara ini.

Pengurus Operasi Luar Negara (GIVI Asia), Joseph Perucca berkata, produk terbaru itu didatangkan dengan empat saiz pilihan iaitu S, M, L dan XL yang direka khas mengikut struktur fizikal kepala penduduk Asia sebagai usaha memastikan pemakaian saiz topi keledar yang betul dapat dilaksanakan.

"Selain mempunyai struktur bentuk mengikut kepala, GIVI Roma dicipta untuk keselesaan pada lapisan dalaman serta membolehkan peralihan udara di dalamnya. Lapisan itu juga boleh ditanggalkan untuk dicuci," katanya pada sidang media selepas majlis pelancaran produk terbaru itu di sini baru-baru ini.

Tiada ulasan: